בחינת הפוטנציאל המיני המלא שלך, חלק 15/24: לימוד נרטיבים חדשים


במאמר זה נחקור את רגעי הכיבוי שיכולים להתרחש בכל מיני הזדמנויותנציג רשימה של 24 מקרים שמספר גברים שלחו לי, ונדגים דרך ליצירת נרטיב חדשהמטרה היא ללמוד להתחבר אל אנשים אחרים במקום להסתגר ולהתרחק כמו שתמיד עשית.

לפנינו רשימה של רגעי כיבוי אפשריים:

חולף על פני איש זר ברחוב:
1. הוא נראה כל כך טוב, אני בקושי מעז להסתכל עליואז אני נכבה;
2. הוא לא אמר לי שלום מידאני כל כך נחות, לא פלא שהוא לא עשה זאתאז אני נכבה.

תחושות של קנאה מתעוררת:
3. וואו כמה שהוא שריריברור שאני לא ברמה שלו, עם מבנה הגוף הגרוע שלייש לו את כל מה שצריךאז אני נכבה.
4. איזה דיבור חלק, הביטחון העצמי המדהים הזהכולם אוהבים אותותראה אותי, לעולם לא אהיה כל כך טובאז אני נכבה.

פחד צפוי מדחייה:
5.  הם משחקים כדורגל, הייתי שמח להצטרף אליהם. אבל אני יודע שאני עלוב והם בסופו של דבר יכעסו עלי כשאני אעיף את הכדור החוצהאז אני נכבה
6. "היי, אתה רוצה להצטרף לקבוצת הכדורעף שלנו?" "אה, לא תודה, אני לא כל כך טוב בזה." ואני נכבה.
7.  מעולם לא הייתי טוב באתלטיקה או בספורט קבוצתיאז אני פוחד מהשפלהאני דוחה הצעות להצטרף לגברים העוסקים בספורטכי אני חושש מתחושת ההשפלה. אני נסוג ומתרחק מגברים ונכבה
8. אני פוחד שהוא יראה שיש לי משיכה לגבריםאני כל כך נבוךאיך אני נתקל בו? אני לא יודעאז אני נכבה.
9. קבוצת הגברים הזאת צוחקת והם כל כך בטוחים בעצמםאני אהיה לגמרי עוף מוזר ביניהםאז אני נכבה.
10. כמה חבר'ה חולפים על פניי וצועקים משהוהם בטח שונאים הומואים ויראו שאני הומואני לא בטוחאז אני נכבה.
11. הבחור הזה נראה כל כך אליםאני נשבע שהוא רוצה לבעוט לי בראשאז אני נכבה.
12. אני רואה אותוהוא כל כך מושךאבל הוא מסתכל עלי בצורה כל כך מאשימההוא בטח יודע שאני הומואז אני נכבה.
13. יש את שני הערסים האלה שעשו הרבה רעש בחדר ההלבשהמושכים וכל כך דומיננטייםהגנבתי אליהם הצצהאבל אז נכביתי.


הרגשת עליונות ואדישות:
14. הבחור הזה כל כך גס וחצוף אין עדינותוגם מעשןאיכסאז אני נכבה.
15. גברים ברחוב שמסתכלים על בחורות כל כך פוגעניים ונבזיים כלפי נשיםהם רואים אותן כאובייקט מיניאיזה מבט יש בעיניים שלהםאז אני נכבה.

כעס על אנשים אחרים:
16. כשאני מגיב מתוך חיבה שלא חוזרת אליי, אני מרגיש דחוי ונכבה.
17. כשמתעניינים במעשים או בהחלטות שלי, אני חש התגוננות ולוקח את זה כביקורת, בין אם זו ביקורת או לאואז אני נכבה.
18. נימת הקול שלו פוגענית בדיוק כמו נימת הקול שהייתה לאבא שלי. אני שונא את זה בגבראז אני נכבה.
19. הסתכלתי עליו, אבל הוא מיד הפנה את מבטו לבחורה במרחק של עשרה מטריםזה כאבאז אני נכבה.

ציפיית בושה כלפי המין השני:
20. היא מדהימה, אבל מפחידה אותי בטירוףהיא תעשה לי את המוות אם לא אספק אותהאז נכביתי.
21. "היי, תראה את הבחורה החמודה הזאתהיא שווה לגמריבוא נלך לדבר איתה". "אה, לא, אין לי זמן, יש לי קצת עבודה לסייםנתראה אחר כך". ואני נכבה.
22. האישה ההיא עם ילדיה המאושרים מוכרחה לחשוב שאני ממש מוזר כי בגילי אני לא נשויאז אני נכבה.

מקרים של רחמים עצמיים:
23. כשאני מרגיש שמתעלמים ממני, אני מרגיש לא חשוב ואני נסוג ונכבה.
24. הייתי בודד במשך כל כך הרבה זמןפשוט תעזוב אותי.

1. אי השקעה

במערך הרגשות הספונטני הזה אנו רואים שוב ושוב שגבר מחליט מראש לא להשקיע יותר מאמץ ביצירת קשר עם אנשים בסביבתו הקרובההוא מרגיש שיש לו את הסיבות שלו, ואז הוא נסוג אל תוך עצמוהאדם האחר אף פעם לא מודע לסיבה שבעבורה זה קורה, ורק רואה אדם שנסוג, שאינו שם, או שאולי נמנע מקשר עין או שמחליק או מתרחק.

זה העניין: לפום צערא אגרא. לא העזת, לא הרווחת.

מה אנחנו עושים במצבים האלהאנו חוזרים על אותם דיבורים עצמיים עלובים, ומכל מיני סיבות אישיות, לא מעזים בכללדיבור עצמי ישן מפעם, ילד בודד שלמד לסבול בשקטילד שאינו מטרד: ילד קטן וטוב.
שיגיעו ימים טובים יותרמחכים ליום שהבחור השני יגלה יותר יוזמה, עוד התנהגות טובה יותר, יותר התלהבות מצדולמעשה, אנו מצפים ממנו בפסיביות שיראה את הנזקקוּת שלנו וש’ינשק’ אותה טוב יותר, מכיוון שאנחנו מרגישים שיש לו את הכוח, הוא הגבראז זהו, שהוא לא יעשה את זה.

מה שמוסיף, אם כן, לרחמים העצמיים ולחוסר הערכה עצמית שלנומה לעשות

גברים הסובלים מ- SSA לא רק מרגישים גרוע לגבי המגדר שלהם, זה גרוע יותר: יש להם הערכה עצמית נמוכה בכללבעיית ההומוסקסואליות איננה רק בעיה מינית, היא בעיה של דימוי עצמי וערך עצמי באופן כלליתחושת האהבה העצמית שלהם משתנה ללא הרףזו לא סתם תחושת נחיתות מגדרית, זו תחושה של להיות האיש המוזר גם בדרכים רבות אחרות, לא להיות בקשר ולא להיות בעניינים.
כל טיפול שמתמקד אך ורק בהיבט המיני ובמשיכה המינית נידון לכישלון, מכיוון שהמשיכה המינית אינה אלא פינה קטנה בציור גדול יותרזה בסך הכל הירוגליפי, שלט רחוב, שמצביע על התמונה הגדולה יותר של הערכה עצמית מוחלשתמקומך בין הגברים והנשים בעולם – הוא זה שמייסר אותך, שמציק ושמבקש את הפיתרון האולטימטיביהגוף והנפש שלך מכריחים אותך ללא מנוח לצאת למסע, מסע לחיפוש התחושה האולטימטיבית של להרגיש טוב.

אם כן, זהו המנוע לייאוש, הדחף המוביל, והתמריץ לקנאהוהקנאה הזו מבעבעת ובוערת עם כל בחור עם ביטחון עצמי שאתה קולט, שנראה שאין לו שום בעיות של הערכה עצמית כלל.

"אני רוצה את זה, אני רוצה את זה, אני לא יכול להרחיק את העיניים שלי ממנו".

מה שאתה אומר בעצם בפנים הוא:

"אני רוצה את זה גםתן לי קצת, תן לי לחבק אותך ואז להשתתף בתחושה הזותן לי כמה משלך, בבקשה, נו בבקשההאם תהיה חבר שלי ואז תתן לי חתיכה קטנה מעוגת הדובדבן שאתה אוכל, עוגת ההערכה העצמיתבבקשה?"

ולפני שהצער והפחד מדחייה יוכלו לגבור עליך, אתה מתרחק ופשוט נכבהמהלך הגנתי.
כן, מעבר אל תוך הבדידותהשכלת להימנע מכאב (לא תמיד עשית את זה?) אך לא פתרת את הבעיהאתה בטוח, אבל בודדוכמעט אף אחד לא מבין את התחושה הזומה לעשות?

קלתדליק את עצמך שוב.

רעיון זה ראוי לפרס נובל, אך הוא נכוןפשוט תידלק שובאיך?

2. טיפול נמרץ רציונלי

אלברט אליס הראה דרך איך לעשות זאתזה נקרא טיפול רציונליאמוטיבי (Rational Emotive Behavior Therapy, REBT). הוא הציע לך להחליף את התגובות הרגשיות שלך עם השכלתנות המנותקת שלךרוב האנשים רואים בחשיבה הרציונלית משהו שלילי שראוי לזקוף גבה בגללולכן, הוא אמר, מחליפים בין שתי דרכי החשיבה והפעולההפוך אותם לשני צידי מטבע חדשהפק את המיטב משני העולמות.

בשלב הראשון אתה מתוודע לתגובות הרגשיות שלך, כפי שתיארנו לעילאתה צריך לרשום אותם, כדי שנוכל להפוך אותם לחומר שאפשר לעבוד איתו.

השלב הבא הוא רציונליאתה רושם תוכנית מדויקת איך להגביל את הכיבוי וליצור מעורבות מחדש.
השלב השלישי הוא שוב רגשי: אתה מנסה להכיר סוג כזה של כיבוי בדיוק כשאתה מציג אותו בהתגוננות ואז מיישם את המעורבות מחדש שיצרת.
 המוח שלך נאלץ כעת לעסוק בהתנהגות חדשהממש כאילו גופך נאלץ לעסוק עכשיו בתנועות חדשות כשאתה הולך למדריך ספורט או למאמן אישי ("תרים את הסנטרתזיז את היד בכל טווח התנועהקדימה!")
אתה יודע מראש שההתנהגות החדשה מתאימה (אחרי הכל, אתה המצאת אותה בעצמך) ועכשיו אתה מכריח את נפשך וגופך לנוע במסלול חדש ולא בנתיב הישן שתמיד צעדת בו מאז שהיית ילדזו עבודה, משחק חשיבה ובעל חשיבותעליך ללמוד איך להתחבר מחדש באופן פעיל ולתרגל את זה.

3. רגע כיבוי מס’ 2

בואו נסתכל על כיבוי מספר 2.

 הוא לא אמר לי שלום מידאני כל כך נחות, לא פלא שהוא לא עשה זאתאז אני נכבה.

התנהגות חדשה: אני מחייך אליו, אני אומר:

(א"מה קורה?" או:

(ב"אז גם אתה באת בזמן, בדיוק כמוני, פחדת לבוא מאוחר מדי?" או:

(ג"להגיע לפה בזמן זה החלק הכי הקשה, עכשיו הכיף עומד להתחיל." או:

(ד"הצלחת להתחמק מהתור בדיוק כמוניאני שונא את התורים כאן כל הזמן." או:

(ה"אז הפקקים הטריפו אותך, גם אותי."

בדרך זו אתה לא רק מגלה את נוכחותך ("הנה אני", באופן פעיל), אלא אתה נותן לו משפט פתיחה כך שיוכל לתקשר איתךאתה נותן לו משפט שהוא יכול גם להידלק איתו ולהמשיך את התקשורת איתךאל תיצור קשר עין חזק מדישמור על פרופיל נמוך ואקראיהוא יקלוט אותך באופן זההפשוט אל תהפוך את זה למפגש טיפולי עם מבטי עין בעיןתן לו מקום ומרחב, ואל תעשה את זה ביג דילאז הוא יגיד:

(א) אני אומר"מה קורה?" הוא אומר:

"אה, לא רעקצת מיהרתינתקעת בפקקים?" (אתה רואה איך הוא נותן לך משפט פתיחה חזרה?). אז אתה יכול לומר: "יש אנשים שאפילו קונים אופניים בגלל זה, אבל אני עצלן מדי".

ואז תראה מה הוא אומרהוא מוכרח להגיב.

(ב) אני אומראז גם אתה באת בזמן, בדיוק כמוניהוא יכול לומר:

"כן, אני משתדל תמיד להיות כאן בזמן, זה די קשה בעבודה שלי" (הוא נותן לך להידלק בחזרה). אתה יכול לומר:

"אה, עבודה דפוקה ואתה קורע את עצמך בדיוק אותו דבר?" (נותן לו הדלקה). אחריו הוא בטח יצחק ויתן לך הדלקה:

"אני לא מתלונן על הכסף אבל יש לו את החסרונות שלו". לאחר מכן תוכל להידלק בחזרה:

"ספר לי על זה, אבל לא עכשיו". שניכם צוחקים.

עשית את זה, התחברתחבר'ה סטרייטים אוהבים חבר'ה אחרים, לעולם אל תשכח את זההוא לא דוחה אותך, הכל בראש שלךתזכור את זהאתה היית הילד הקטן שעשה את הדחייה הזאתלחבר'ה סטרייטים אין מושג איך זה מרגיש לך.

(ג) אתה אומר"עכשיו הכיף עומד להתחיל." בכך אתה מציע לו הדלקההוא יכול לומר:

"אתה באמת חושב שהכיף הזה מתחיל הלילה?" (הוא מציע לך הדלקה חזרה). אתה אומר:

"טוב, אתה יכול לצאת מהדלת אם תרצה, זה חוסך לך את הכסף ואת הטרחה" . הוא בטח יצחק (נתת לו הדלקה חזרה). הוא יאמר:

"אני לא מסוג האנשים שמתרחקים מאתגרים". (הוא נותן לך הדלקה חזרה, אז בלע את הפיתיון ותגיד:)

"במקרי חירום, הם מגישים וודקה".

שניכם צוחקים, שיחת גברים על שטויות, אבל זה גם קשור לחיבורלא ביג דיל, יותר טוב משתיקה ומהתעסקות, אני תמיד אומראל תדאג בקשר לזה, פשוט תתחברעדיף מאשר לנסות להיות מושלם ולשתוק במהלך התהליךגברים לא בררניים עד כדי כךגלה זאת בעצמך.

(ד) אתה אומר"אני שונא את התורים כאן". (אתה מציע הדלקה ונעשה פגיע בתהליך; גברים תמיד מכירים ומעריכים את זה!) הוא אומר:

"מה שנותן לך זמן לבדוק את הבחורות". (זה באמת מאיים, אז תתבדח על זה ותגיד:)

"כן, לבדוק את הבחורות ולהגיע למסקנה שאני לא עומד לצאת הלילה!" שניכם נקרעים מצחוק.

אל תתבלבלו בין בדיחות קרש על נשים (מרחיקות את הפחד מדחייה שגם כל גבר חווה) עם התנהגות סקסיסטיתאנו גברים, ופחד מדחייה על ידי נשים הוא בעיה שכיחה, לא רק אצל גברים עם SSA. אז שתפו את הפחד הזה, ועשו מה שילדים עושים: צחקו על זהשפת הגבריםללא גרימת נזק.

(ה) אתה אומר"אז הפקקים הטריפו אותך" (אתה מציע הדלקה ללא שום מושג מה ייצא מזה. אל תדאג, גברים מעריכים גברים אחרים). הוא יגיד:

"זה הולך ומחמיראני מקבל אוטו חדש שבוע הבאלפחות אני אסבול בכיף". (יתכן שזה יישמע כמו שחצנות, אבל אל תתכבה; זה עוד משפט פתיחה). אתה אומר:
"אוטו חדש בשביל פקקיםכנראה אתה נואש!" (ובכך להציע לו הדלקה נוספת). הוא יקרע מצחוק,

"כן, אבל יש לו מערכת סאונד אדירה". אל תשכח לשאוג איתו ביחדלא עניין גדולאל תהיה בררןשמור על קשר גבר-אל-גבר קליל בכל עתזו הדרך.

זה לא קשור לתוכןאלא לחיבורהגודל שלוהחשיבות שלוהביטחון העצמיהשריריםוהאדישות שלוכולם באים בפרספקטיבה מציאותיתותשים לב לזה שתקבל את תשומת הלב המגיעה לךאם כי לא את החיבוק שאתה מחכה לו.

אבל אז שוב, חיבוק גדול כשאתה מראה את פניךהוא שריד מהעבר הרחוקהילד שנכנס לחדר ומצפה שאבא יושיט את זרועותיו כדי שתשליך את עצמך אליהןאם הוא לא עשה זאתהמשאלה הזו לא תתגשם לעולםלא משנה כמה זמן תשתוקק לזהגברים אינם נוהגים להשליך את עצמם לזרועותיהם של גברים אחריםאך הם עושים זאת מדי פעםהיו מוכנים לכך שזה יקרה במהלך ענייני גבר-אל-גבר גדוליםכמו אירועי ספורטאם אתה נתקל באירוע כזהאל תדחה אותו שוב לעולםנגמרו ימי הדחייה.



יש עוד מה לומר על השפה העוזרת לך להתחבר מחדש עם גברים אחריםבחלק הבא נבחן את הבעיה נוספת"מה לכל הרוחות אני עומד להגיד?"

המשך יבוא
איוב ברנדסן, ד"ר.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סקירת הפוטנציאל המיני המלא שלך, חלק 1/24: איך המיניות עובדת

סקירת הפוטנציאל המיני המלא שלך, חלק 4/24: להשתחרר ממחנה ה"סקוואיות"

סקירת הפוטנציאל המיני המלא שלך, חלק 9/24: הריגת נפש